header 011
امروز : پنجشنبه - 08. تیر 1396 - 4. شوال 1438 - 29. ژوئن 2017

صفحه اصلی تماس با ما نقشه سایت | EN

5555

تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

نظرسنجی



نظر شما در مورد سایت چیست؟

روابط عمومي

مقدمه:

سازمانی که روابط عمومی کار آمد دارد، خاری در پای کارگزارانش فرو نخواهد رفت. پای بندی به اصول روابط عمومی، رمز موفقیت مدیران است.یک سازمان ضمن آن که عناصر فیزیکی عینی و ملموس دارد یک سری عناصر غیر ملموس هم دارد، همانند روح در جسم که هر چند به چشم نمی آید، هرچند قابل مشاهد نیست ولی فقدان آن موجب زوال و مرگ جسم است این دنیا در شرکت ها و سازمان ها چیزی جز اطلاعات، فرهنگ، باورها و ارزش ها ارتباطات، مدیریت و هدایت نیست. چیزی که روابط عمومی هر سازمانی و یا شرکتی در جستجوی رنگ و رو دادن، تقویت و یا اشاعه آن است. امروزه اطلاعات با ارزشترین سرمایه یک سازمان است آنچه که مورد نیاز شرکت های امروز جهان است نه پول که اطلاعات و انسان های متخصص آگاه و بالغ دارای ویژگی های متمایزی از مدیریت به سبک سنتی است آنچه که شیرازه، قوام و دوام سازمان های اطلاع محور، پویا و متحول است، نگرش و بینش و روابط عمومی حاکم بر تیم مدیریت سازمان است.

اهمیت روابط عمومی:

روابط عمومی یک وسیله ارتباطی تشویقی است که مردم می توانند برای برانگیختن دیگران و موسسات به منظور کمک به آنها برای رسیدن به اهدافشان از آن استفاده کنند.

تعریف روا بط عمومی:

روابط عمومی کوشش طرح شده، برای نفوذ در افکار عمومی از طریق کار و عمل قبول و ارتباط دوجانبه است. روابط عمومی، مجموعه ای از فعالیت های مدیریتی است که موجب استمرار حسن رابطه با کارکنان و مدیران، دولت، رقبا، نخبگان، رسانه های گرو.هی و سایر افرادی که به نوعی با سازمان همکاری دارند می شود، روابط عمومی تلاش برای بقای سازمان و تفسیر و تعبیر و معنا دادن به حیات سازمان در جامعه به عنوان یک عنصر زنده ارگانیک و پویا ست. مجموعه فعالیتهای روابط عمومی در قالب ارتباطات دیداری، نوشتاری و گفتاری و رفتاری، به منصه ظهور می رسد. اگر سازمان را یک انسان تصور کنیم و این سازمان اقتصادی را با سلسله نیاز های مازلو مورد ارزیابی قرار دهیم آن قسمت از نیازها که متعلق به نیازهای فیزیولوژیک است تامین مواد اولیه و تئلید کالا و سود آوری توسط سایرزیر مجموعه های سازمان صورت می گیرد و تامین سایر نیازهای مازلو از قبیل امنیت(روابط عمومی خیلی جاها به صورت Buffer (ضربه گیر) یک سازمان عمل میکند) نیاز تعلق اجتماعی، نیاز احترام، نیاز خودشکوفایی از طریق روابط عمومی تامین می شود.

وظیفه اصلی روابط عمومی عبارت است از:

برقراری ارتباط با مردم، اقناع مردم و ایجاد تفاهم و هماهنگی بین سازمان و جامعه.

 

کارهای روزانه روابط عمومی(وظایف عمومی)

• تهیه اطلاعات مربوط

• برنامه ريزي مصاحبه های خبري

• تنظيم اخبار

• حمایت از منافع سازمان و افکار عمومی

• ایجاد تفاهم متقابل و هماهنگی بین سیاست های فردی و عمومی

• عرضه چشم انداز لازم به مدیران

• پوشش تصويري مراسم و رويدادها

• تهيه آرشيو عكس و تصوير از سازمان و طرح ها و برنامه ها

• پشتيباني رسانه ها و نشريات درون سازماني براي تهيه عكس و مطالب لازم

• برگزاري و يا مشاركت در رويدادهاي اختصاصي سازمان ( شامل نمايشگاه عادی و الکترونیکی، اطلاع رسانی كنفرانس ها و همايش ها از طریق اینترنت، ‌اطلاع رسانی مناسبت ها و مراسم خاص )

• شركت در نمايشگاه هاي برون سازماني

• تهيه اقلام تبليغاتي معمولی و الکترونیکی( پوستر، هدايا )

• مديريت و اجراي تبليغات محيطي درون و برون سازماني ( بيلبورد، ‌سيلك، ‌تابلو اعلانات سازمان، ‌تراكت )

• تهيه، تدوين و نظارت برنامه هاي روابط عمومي در محیط وب

• مديريت و اجراي مطالعات افكار عمومي و پژوهشي از طریق سایت سازمان ( نظر سنجي، تحليل محتوا )

• ارزيابي اثر‌بخشي برنامه‌هاي اجرا شده روابط عمومي با استفاده از نرم افزارهای مدیریتی و آماری

• پشتيباني اطلاعاتي ادارات روابط عمومي، رسانه ها و بخش هاي سازماني از طريق بانك اطلاعاتي تخصصي روابط عمومي در اینترانت

• تهيه ، تدوين و نظارت بر حسن انجام دستورالعمل ها و آيين نامه هاي مورد عمل روابط عمومي و سازمان در بحث ارتباطات

• ارتباطات مردمي و اطلاع رساني

• ايجاد نظام پاسخگويي به مكاتبات ، ايميل ها ،‌ تماس هاي تلفني و پيام هاي صوتي به منظور دريافت پاسخ از واحد هاي سازماني مربوطه و ارايه راهنمايي لازم

• راه اندازي و اجراي سیستم انتقادات و پيشنهادها

• بررسی و ارائه پرسش و پاسخ های معمول از از طریق سایت، راه اندازی تريبون آزاد یاMassage Board در سایت

• ارتباط با تشكلهاي تخصصي

• برقراري ارتباط دوسويه ارباب رجوع و همكاران با مديران

• انعكاس نظرهاي ارباب رجوع و همكاران سازمان به کارمندان و یا مدیران مربوطه

• اطلاع رساني به مخاطبين